Jumaat, 24 Mei 2013

SEKOLAHKU

Assalamualaikum..

Buat pertama kalinya sejak  tahun 1992..aku kembali ke sekolah..tempat aku mengenal ABC..belajar membaca dan mengira. Kalau nak di ikutkan sekolah ni bukan jauh mana pun dari rumah aku..tapi buat apanya aku nak pergi..kalau tak de hal..ye tak?

Aku kembali ke sekolah rendah aku tu semata-mata untuk mengundi pada 5 Mei lepas..

Wah..sekoalh aku dah berubah 100%.. tiada lagi bangunan sekolah kayu yang macam berek Bukit Kepung tu..kalau berlari macam bunyi kaki kuda..

Semua dah baru..Jom aku nak bawa korang tengok sekolah aku..


dulu sini padang..tapi sekarang dah ada 1 blok bangunan lagi.. yang nampak tu, kelas aku masa darjah 4..belakang sana tu Gunung Jerai

Tapak perhimpunan..dah lain sekarang..

cuaca yang sangat cantik hari tu..

Inilah kelas aku masa aku darjah 1..bukan main dah ber aircond-aircond lagi.. sekarang dah jadi makmal komputer

Itu aje gambar yang sempat aku shoot untuk tatapan sebab aku bergegas ke tempat lain..Memang memori..lebih memori lagi aku berjumpa dengan teman-teman sekolah yang memang dah lama tak jumpa..dioarang amsih cam aku sebab diorang kata muka aku tak berubah..tpai aku yang tak cam diorang sebab muka diorang dan saiz dah totally diffrend!

Apapun..1 perkara yang aku amat pelik tentang sekolah ni..dulu masa aku sekolah kat sini..aku rasakan sekolah macam besar sangat..nak tawaf 1 sekolah pun macam tak larat..tapi sekarang aku rasa sekoalh ni..alahai...keciknyee..adakah seolah ini makin mengecil atau aku yang tak sedar yang aku dah besar? huh

Itu aje cerita hari ni..
Adeus!!!

2 ulasan:

  1. dah lame Teena x melawat sek rendah...

    BalasPadam
  2. assalamualaikum pen biru...teringat masa bersekolah dulu2 yer...:)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...