Selasa, 13 Ogos 2013

KCK5599 , ANDA SAMSENG!

Assalamualaikum..


Inilah contoh SAMSENG yang selalunya menjadi punca kemalangan jalanraya. Lokasi di Lampu Isyarat Simpang 4 Kangkung ( Alor Setar). Kejadian pada 09.08.2013 jam 7.47pm. Untuk pengetahuan, jalan ini hanya mempunyai 2 lane(sehala) iaitu  1 hala ke simpang kanan dan 1 lagi untuk hala ke kiri dan depan sahaja..tapi ada juga spesis SAMSENG yang mencilok dan memotong Q dari sebelah kiri dan terus duduk di depan (yang bukan termasuk dalam mana-mana lane pun). 

Dan pada waktu kejadian,  SAMSENG ini telah memotong di sebelah kiri dan cuba nak insert di depan aku yang pada ketika itu telah pun berada di lane kiri sekali sejak sekian lama beratur panjang hampir 15minit . Disebabkan dia tidak berjaya insert didepan aku disebabkan jarak aku dengan kereta depan agak rapat dan aku memang tak bagi chance kat dia..dia terus ke depan dan berhenti di luar lane. Biasanya yang berhenti di situ adalah motorsikal..

Orang lain boleh bersabar berbaris panjang, tapi tidak pada SAMSENG ini..dah tu..tanpa signal terus masuk kiri dan kanan ikut suka hati dia..

Kalau aku ni sang Kelembai..dah lama aku sumpah dia jadi tukun ikan..ada gak faedah!

10 ulasan:

  1. jenis keras mata hati kot.. kiki.. sabar la kita.. dan pastikan kita pun xsama naik cam dia.. :)

    BalasPadam
  2. Salah satu samseng jalanan...

    jangan sampai terantuk baru dia tengadah!

    BalasPadam
  3. Salam Pen Biru..

    Singgah sini jgk

    ishh..mmg geram betul ngan org mcm tu..penting kan diri sendiri..tetiba emosi ngan org mcm nih

    BalasPadam
  4. orang lain boleh bersabar, napelah KCK nak potong Q..
    bukan lama sangat pun nak beratur.. kalau ada emergency sekali pun, mintaklah izin cara elok.. :(

    BalasPadam
  5. Salam pen biru...

    kalut apa sangat sampai buat macam tu..kalau kita buat kat dia..apa plk dia rasa...

    lawat kita sama...tq

    BalasPadam
  6. Mmg sakit je hti klau trsrmpk dgn smseng jln rya....
    Rsa mcm nk lnggar je...

    BalasPadam
  7. kalau die tersalah jalan at least bagi la signal pastu angkat tangan kan..kita mesti leh tolerate kan.. apela...

    BalasPadam
  8. spesissss mcm dia tu laa yg selalu buat kita hangginn..huhuhu

    BalasPadam
  9. org2 macam ni, kita sumpah jadi duit rm2juta pun tak pe..

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...