Jumaat, 2 Ogos 2013

POS EKSPRESS LAH SANGAT!

Assalamualaikum.

Topik kita hari ni adalah Pos Ekspress ye kawan-kawan. Aku ni sebenarnya menunggu 1 dokumen penting yang amat penting dari seseorang.

Menggunakan perkhidmatan Pos Ekspress - Dijamin Sampai Esok katanye..

Dokumen itu di pos pada 29 Julai jam 11pagi di Pejabat Pos Kajang.. Setelah hampir beruban aku menunggu, akhirnya semalam 1 Ogos barulah aku terima..pada pukul 1 tengahari


Kot aku rabun, korang tengoklah sendiri tracking skrin kat atas tu.. Dokumen di alamatkan ke pejabat aku di Aloq Staq baq hang..

Ya ..aku tau, yang dijamin sampai esok tu adalah untuk bandar Zon A..adakah Alor Setar ibu negeri Kedah ni bukan Zon A..

Lalu aku membaca syarat dan terma yang tertulis di belakang sampul..dan sekarang aku nak suruh orang Pos Malaysia ( yang menjadi punca kelewatan ini) : SILA BACA DENGAN TELITI, RUJUK SLIP DI DALAM SAMPUL (yang korang letak sendiri la kan) 



3 hari baru aku terima..sungguh ekspress sekali perkhidmatan ini.. lalu aku pun mengekspressikan perasaan tension aku kat sini sebab kerana keekspressan tersebut ..telah rosak segala program aku minggu lepas. Sekian terima kasih!

6 ulasan:

  1. pos xpress mmg lmbt.. pos lju yg cpt..

    BalasPadam
  2. ooo..sejak nk raya nih..pos mmg lambat..saya pon mengalaminye..3ari br sampai sejak kebelakangan nih..
    siap check tracking no..."unable to deliver due..." tp smpai jugak la kat saya..

    BalasPadam
  3. biasa js htr oke je maybe time skrg kot sgt busy...^^

    BalasPadam
  4. Mungkin byk oarcel kot.l.alhamdulillah rietta blom pernah alami masalh cmne...biasanya klu pos sebelum jam 3 ptg..mmgsmpai esoknye...

    BalasPadam
  5. Dokumen aku pun lg lambat sampai dr hang.... Zon A jugak...sungguh express

    Detail result for Parcel No : LD196659355MY

    Date Time Process Office
    08-Jan-2015 09:25:59 Delivery process PPL JITRA
    08-Jan-2015 07:30:48 Arrive at delivery office PPL JITRA
    07-Jan-2015 18:00:53 Unsuccessful delivery
    Delivery on the next working day PPL JITRA
    07-Jan-2015 12:27:18 Delivery process PPL JITRA
    07-Jan-2015 07:49:27 Arrive at delivery office PPL JITRA
    06-Jan-2015 10:25:22 Arrive at delivery office PPL JITRA
    05-Jan-2015 23:38:33 Consignment dispatch out from Transit Office PPL SHAH ALAM
    05-Jan-2015 23:36:46 Consignment arrived at Transit office PPL SHAH ALAM
    05-Jan-2015 22:32:02 Dispatch out from origin station PPL KUALA LUMPUR

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...