Jumaat, 27 November 2015

TRIO SPG... DALAM KENANGAN

Assalamualaikum..


Entri yang menyentuh perasaan aku di pagi bersejarah ini.. Selama Sinar.Fm muncul diudara, aku sudah mengikutinya sejak 10 tahun lalu....tapi 6 tahun lalu, muncul Trio DJ yang sentiasa menceriakan pagi aku. Bermula dari enjin kereta dihidupkan dimuka pintu rumah..hingga dimatikan di parkir pejabat..kemudian bersambung pula di meja kerja dari saat duduknya aku dikerusi hinggalah saat bangun untuk punch out.. Sinar.fm lah yang menemani.


Sejak 6 tahun lalu, pagi aku bertemankan Trio SPG.. Kak Engku (KE).. abang Salleh Yaacob (SY) dan Krill. Gelagat mereka, lucu mereka buat aku gelak sorang diri dalam kereta walau ada orang lain memandang dengan muka pelik..sedikitpun aku tak hairankan..

Hari ini..tanggal 27 November 2015.. rutin pagiku selama 10 tahun ini akan terus berubah. Aku masih setia bersama Sinar.fm bila ia di rebranding kan dari stesen Muzik Retro Anda kepada Menyinari Hidupmu.. walaupun serius aku tak suka.. hilang sudah retronya..tapi aku masih bertahan dengan SPG..tapi untuk kali ini..memang...memang aku dah tak tahan lagi.. Hari ini adalah hari terakhir Trio SPG keudara..dan selepas ini..tiada lagi 😭


Kesedihan jelas disuarakan KE..dan aku sebagai pendengar setia turut ditempiasi rasa sedih tu..kenapa...kenapa dan kenapa.. kekesalan dan kesedihan ini turut diluah hampir 100% penyokong dan peminat KE yang sudi mendengar SPG setiap pagi hanya kerana aura Trio SPG..







Kenangan terindah pada 10 Ogos 2015, ketika itu Dj Halim Othman dijemput bersama dikonti dan aku sempat mengirimkan SMS ke konti bagi menyampaikan rasa gembira dan kebetulan hari itu adalah hari lahirku yang ke-25. Selepas itu, KE, SY, Krill dan Halim Othman sama-sama nyanyikan lagu Birthday (siap muzik iringan lagi) khas untuk aku.. Kenangan yang takkan dilupakan hingga akhir hayat.

Kali terakhir aku dihubungi penerbit SPG, Cik Liza adalah pada bulan puasa tahun lepas (2014). Pagi jumaat. Suara aku keudara berbual dengan ketiga-tiga Bintang Pagi ini mengenai hajat aku untuk menaja pekasam daging bagi Program Bubuk Lambuk SPG.. Alhamdullilah..hajat tertunai dan KE dengan ringan tulang turut membantu menggoreng pekasam yang aku kirimkan..

*Rakaman perbualan ada di link ini 

Selepas ini..tiada lagi riuh kecoh Trio SPG..tiada lagi gaduh perang KE dan SY di corong radio..tiada lagi suara Krill tukang pendamai menyejukkan suasana ..tiada..tiada.. dan tiada..

Aku pun tak tahu..lepas ni stesen mana aku nak dengar. 

"Terima kasih KE, SY dan Krill..saya menuju alam dewasa dengan celoteh bebel, gurau senda kalian. Terima kasih kerana menceriakan pagi saya selama 6 tahun ini.. Jasa.. budi dan kenangan yang kalian tinggalkan untuk saya tetap dalam ingatan. Semoga Allah terus mengembalikan segala kebaikan kepada kalian diatas segala kebaikan yang mungkin kalian tidak sedari selama ini.. terima kasih sekali lagi kerana telah menyinari pagiku selama ini.. Trio SPG..kalian tiada ganti.. kalian tetap di hatiku.." 😭😭😭

*update: ucapan KE, Krill dan SY..buat airmataku bercucuran..sangat sedih..and i lost my word.. 

1 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...