Jumaat, 24 Januari 2014

FILEM 2012 KISAH KIAMAT?

Assalamualaikum..

Ini adalah entri berkaitan semalam. Korang tentu tahu tanda-tanda kiamat. Kita sebagai orang Isalm wajib percaya berlakunya kiamat.l Tujuan aku menulis ini bukan nak takutkan sesiapa sebab aku pun bukan berani sangat, cuma aku harap tulisan ini memberi sedikit "peringatan" kepada yang hidup tapi tak ingat tentang mati dan kiamat.

Entri semalam adalah berkaitan perubahan paksi bumi yang memungkinkan perubahan lokasi kutub utara. Sebelum dari penulisan artikel yang aku kongsi semalam tu, kira-kira 4-5bulan lalu aku ada menonton filem di siaran HBO iaitu filem Inggeris bertajuk 2012. 


Kisah bagaimana kejadiakan pergerakan dasar bumi yang menyebabkan berlaku perubahan bentuk muka bumi dan tsunami besar hingga mencecah puncak Everest atau dalam kata lain adalah Kiamat.

Dan bila aku membaca artikel semalam(sebelum dikongsikan dengan korang di sini) terus aku teringat kisah filem 2012 tu. Untuk mendapat bayangan lanjut aku sarankan korang menonton filem tu.


Al-Quran terlebih dahulu menceritakan bagaimana berlakunya kiamat. Tetapi Barat telah cuba memvisualkan di layar perak. Ada baiknya juga filem itu di tayangkan..ianya peringatan yang sangat bermakna. Walaupun filem itu di olah mengikut persepsi Barat, tapi aku tidak menolak, besar kemungkinan itulah yang bakal berlaku.

Bagaimana berlakunya Kiamat,. hanya Allah sahaja yang tahu, kita sebagai hamba cuma diberi bayangan dan petunjuk..maka marilah kita muhasabah diri..apakah kita sudah bersedia. Sekali lagi aku katakan, aku bukan nak menakutkan sesiapa..cuma memperingatkan.. Allah itu Esa, kembalilah kepada-Nya andai kita sudah tersasar..mungkin kita tidak sedar, tapi lebih baik kita cuba sedarkan sebelum terlewat. 

Perhatikan sahaja disekelilig kita..apa yang sudah jadi dan apa yang Allah sudah "tunjuk" ..

Kiamat tetap akan datang..bila? itu kuasa Allah..wallahualam..



2 ulasan:

  1. dah lama Allah berbicara dgn kita dgn pelbagai musibah... kita ni dengar ke tak?paham ke tak? entahla

    BalasPadam
  2. kita takut kiamat tetapi tak pula sibuk buat persediaan..

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...