Khamis, 30 Januari 2014

PHD YANG TAK GUNA

Assalamulaikum..

Bersiaran lagi dengan Bloggeroid..
Aku yakin..semua sudah maklum dengan istilah dari singkatan PHD.. ya Perasaan Hasad Dengki..

Dimana-mana pun memang ada manusia macam ni. Lagi buruk,manusia spesid ni berselindungg disebalik labuhnya tudung atau cap hitam didahi.

Disekitar aku pun ada. Sedangkan aku tidak pernah peduli siapa mereka..apa kerja mereka..rupanya mereka sibuk mengata dan mengutuk aku. Depan aku mereka sangat manis. Bercakap lembut bak gigi yang lembut dari lidah.

Lepas 1..1 aktiviti mereka mengumpat. Ada jantan dan ada betina. Walhal kerja aku tak libatkan mereka langsung. Dan aku tak pernah peduli hal mereka. Mereka sentiasa mencari bahan untuk pedajalkan orang yang mereka tak suka. Kenapa Allah cipta mereka?

Ya..supaya neraka tidak sunyi. Mereka pandai membodek hingga mereka diiktiraf antara yang terbaik. Sedangkan mereka telah menabur racun dalam periuk nasi orang..kalau tabur pasir..ayam masih boleh makan nasi tu..bila dah tabur racun..jangan katakan ayam,cacing dalam tanah pun taknak makan.

Aku tahu..para pemegang PHD dan kuncu-kuncu mereka membaca entri ini..tapi.. ADA AKU KISAH!

Mereka sembahyang..mereka berpuasa..tapi mereka masih lagi hasad dengki dengan orang..menganiaya orang..

Allah itu berkuasa..aku serahkan segala-galanya..moga berkat segala rezkiku dan dapat kembali ke Tanah Suci sekali lagi..aminn...

posted from Bloggeroid
PEN BIRU...

5 ulasan:

  1. memang paling tak menahan bila orang yang mengaku beriman, tunjuk alim, bertudung labuh, dahi cop hitam, tutup sana tutup sini tapi PHD menebal dalam diri... pengsannn kalau jumpa orang yang macam ni kak...

    BalasPadam
  2. Semuga kita dijauhkan dari golongan PHD ini dan dijauhkan dari menjadi golongan PHD ni....

    BalasPadam
  3. Nauzubillah dgn PHD tu pen biru... sabar byk2 ye ;)

    BalasPadam
  4. assalamualaikum pen biru...mesti dijauhkan dr sikap ini...:)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...