Khamis, 14 Mac 2019

ISU TANAH WAKAF PULAU PINANG

Assalamualaikum

Memang panas betul sekarang ni. Isu yang dimainkan oleh hantu-hantu peliharaan wakil politik. Seperti biasa, tanpa fakta aku takkan berkongsi. Mohon ambil sedikit masa dan baca teks kenyataan akhbar yang dikeluarkan oleh MAINPP ini.















Kesilapannya kita disini..bila kita sudah lama hidup selesa diatas sesuatu benda percuma yang bukan hak kita, dan bila pemegang amanah cuba menjalankan amanahnya,tapi kita pertahankan sesuatu yang kita hanya pinjam dan menumpang.

Akhirnya kesalahan dituding kepada orang lain. Sedar-sedarlah bahawa hidup jika terlalu lama dimanja maka kita mudah alpa. Si pewasiat yang sudah lama pergi..tidak tenanglah dia disana kerana harta yang ditinggalkan telah disalah guna dan disalah milik oleh yang tidak sepatutnya. Sepatutnya bila kita sedar kita hanya menumpang, berusahalah mencari atau membeli dengan sah, rumah atau tanah untuk didiami dengan hati yang tenang dan senang..bukan beli kereta mewah untuk tunjuk kaya dan senang.

Pemain politik pihak lawan akan sentiasa menjadikan sekecil-kecil isu sebagai modal..apalah lgi isu yang besar begini yang boleh mengujudkan perbalahan dan rusuhan.

Moga Allah permudahkan MAINPP menjalankan amanah yang diberi kepada mereka. Dan kepada penduduk..tanah wakaf bukanlah kamu..kamunhany menumpang. Sedarlah.

1 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...