Rabu, 27 Mac 2019

SI JANTUNG PISANG

Assalamualaikum

Jantung pisang..pernah makan tak? Di Kedah ni,boleh dikatakan perkara biasa. Jantung pisang dibuat masakan yang berbagai, kerabu, masak lemak, direbus cicah air asam pun ada. Aku selalu beli kat pasar tanibl atau nat dengan harga antara 70sen - RM1 untuk 1 jantung.

RM1.50

Yang ni aku dapat dengan harga 3 RM2..murahkan??

Kita tak tahu..ada tu kadang-kadang biar aje jantung pisang luruh sendiri..tapi kat luar negara, jantung pisang dijual secara komersial.


Boleh convert sendiri dalam RM..

Diluar negara,jantung pisang dikenali sebagai banana blossom atau banana flower. Terkenal dengan khasiat yang tinggi. Mat Salleh pun dah pandai makan jantung pisang..awak yang melayu berdarah belacan ni pulak yang tak reti-reti nak belajar makanan tok nenek sendri..sabor jee laa



4 ulasan:

  1. kalau tahu cara nak pos ke luar negara boleh la buat bisnes ni..

    BalasPadam
  2. pernah beli kat pasar kat jb ni....sebiji RM3... kakak ipar kata mahalnya...heheeh...jarang pergi pasar, tak tau mahal ke murah

    BalasPadam
  3. jantung pisang rebus cicah budu, perh :D

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...