Khamis, 17 Oktober 2019

MY BARIATRIC JOURNEY : #8 : OGDS ENDOSCOPY

Assalamualaikum

Harini appointment untuk buat scope OGDS endoscopy. Masa pergi HSB haritu, doktor cakap nanti staf Endo hospital lama (Hospital Alor Setar atau HAS) akan call.. tapi tak de pulak aku terima call. Mujur aku ada kawan kerja kat situ. Dia lah tunjukkan aku tempat dan aku start puasa dari pukul 7.30petang semalam.

Mula-mula sampai, kena pergi daftar dulu. Untuk hospital lama daftar kat Pejabat Hasil bangunan J3. Masuk dalam, ada security hulur kad nombor..dan tunggu.
Ambil nombor dan tunggu kaunter panggil.

Tunggulah staf dikaunter panggil nombor. 

Disebabkan aku kerja gomen, dapatlah free.

Unit Endoskopi Hospital Alor Setar

Serahkan surat rujukan dan stiker daftar kepada staf disitu dan tunggu doktor panggil untuk penerangan ringkas dan tandatangan surat.

Lepas tu, diberinya baju untuk pakai tutup bahagian depan. Nurse akan spray ubat kebas dalam tekak. Lepas tu baring mengiring atas katil.. part ni yang tak tahan.. termuntah-muntah angin aku..bagai dirobek-robek perut ni bila kamera dimasukkan. Rasanya macam korang jolokkan jari ke tekak..haa..itulah rasanya. Habis basah tudung aku dengan air liur. Huhu.. 

Macamnilah prosedurnya. Pic pinjam google.

Prosedur dalam 10minit..tapi rasa macam 1 jam. Air mata sama laju dengan air liur. Lepas siap semua, doktor suruh pergi tandas dulu kalau-kalau nak termuntah ke apa. Lepas tu, doktor suruh pergi makan ke apa dalam 15minit,datang balik. Takdenya aku pergi mana-mana..dah rasa nak demam pun ada. Duduk ajelah aku tunggu kat situ sampai dipanggil.

Apa resultnya? Sambung esok..


1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...