Khamis, 24 Oktober 2019

KACANG POOL BOGEL

Assalamualaikum


Tajuk entri bikin bimbang. Huhu..sabar-sabar..takde maknanya nak melucah..ini kisah benar. 

Teringin nak makan kacang pool. Maka aku buat ikut selera aku,guna apa yang ada.Jom aku kongsikan resepi.

Bahan-bahan;
1labu bawang merah
4ulas bawang putih
**dadu halus je..

1 tin kacang panggang
1 tin kacang merah
**lenyek-lenyek kasar..guna sudu jer

1 pek daging burger(pek kecil ye)-hancurkan ikut sukalah nak pakai apa,senduk..tangan..lutut..
1 pek serbuk kari daging
Sedikit air asam jawa
1camca makan lada hitam-tumbuk
Garam dan perasa

Cara-cara;
Panaskan minyak dan tumis semua bawang sampai wangi,masukkan serbuk kari dan air asam jawa. Tumis sampai pecah minyak,masukkan daging yang dah hancur. Tambah air sikit kalau pekat sangat. Kacau masak dalam 10-15minit. Masukkan kacang-kacang dan perasakan secukup selera.. renihkan 10-15minit...siap!



Senang aje kan? Aku panggil kacang pool begey (bogel) sebab masa serve aku tak letak pun segala bagai bahan seperti bawang merah, cili dan lain-lain.. aku tak makan pun dengan roti..aku makan macam tu aje. Suami aku yerlah..dia makan dengan roti.

Ini resepi aku..jangan pulak ada yang komen..itu tak ada..ini tak taruk..ehhh..suka hati aku lah kan..tekak aku. 

Ok.itu aje..lama tak kongsi resepi..bolehla kalau korang nak cuba.


Adeuss!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...