Khamis, 3 Oktober 2019

PENYEWA DARI NERAKA

Assalamualaikum

Baru-baru ni viral dari seorang lelaki mengenai rumahnya yang disewa. Melihat gambar dan video yang dia kongsikan..naik kembang tekak aku tengok.. Allahurobbi.. ini betul-betul penyewa celaka dari neraka.. 




Bila terlalu baik dgn org sampai mak aku boleh datang kutip sewa rumah 3bulan sekali, bagi harga kasih sayang dh ckup bagus kot, siap repair tandas before anak beranak ne masuk, mak aku ne cuma meniaga nasi lemak je oii.. mampu nk settlekan masalah kau anak beranak supaya selesa, tp kau xmampu nk bayar sewa yg 3bulan sekali mak aku datang kutip . 

Mak aku dtg dr gelugor ke bayan lepas nk kutip duit sewa umah ,naik tingkat 2,bg salam ketuk pintu.kau ank beranak kunci pintu , buat syap tanpa rasa bersalah pun??, bukan mak aku anta gengster . 

Akak aku yg dr melaka jauh berbatu pun pernah dtg bukan sekali dtg ko bukak pintu,, kne banyak kali datang terjah baru ko nk layan,, tu pun cakap besaq punya la mengunung tinggi kata bole settlekan bayar sewa rumah, bole clearkan umah, sembang kencang pastu buat syap...apa punya penyakit la kau anak beranak ne. 

Aku nk mohon maaf pada jiran2 flat bukit gedung , bila posting “penyewa dari neraka” “telah tular di media sosial yg mana natizen kata jiran2 buang sampah dlm rumah kami, sebenarnya tidak benar sama sekali,, ini adalah penyakit penyewa sndri. tak ada kne mengena dengan jiran. jiran pun xboleh nk masuk buang sampah sebab pintu rumah tu di kunci oleh penyewa.

Moral of the story supaya korang yg baca ne lebey berhati2 .
#bukakbukubaru #simpanbuatkenangan










*****
Untuk cerita penuh..klik link ini
PENYEWA DARI NERAKA -1

Serius..aku yang tengok pun rasa nak muntah..dah lah tinggalkan kucing dalam sangkar yang kotor, dalam timbunan sampah tu pun ada kucing beranak..ada anak kucing yang dah mati pun.. masya Allah.. pengotornya.. bukan aku nak tuduh..kalau kotor macamni..solat ke tidak penghuninya.. sebab itulah ada pepatah yang mengatakan.. kebersihan asas keimanan.. 

Tepuk dahi!

Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...