Isnin, 16 Mei 2016

DISCOVER KEDAH 2016 - TANJUNG DAWAI

Assalamualaikum.

Sebut sahaja Tanjung Dawai, terbayang kedai-kedai menjual pelbagai produk laut, ikan kering, keropok dan pelbagai lagi makanan hasil laut yang cukup terkenal dengan harga yang berpatutan. Terletak kira-kira 30km dari Bandar Sungai Petani dan jika melalui Daerah Yan , 20km dari Pekan Yan (jalan Tanjung Jaga), setibanya di Tanjung Dawai, bau laut , aroma ikan kering dan hasil produk laut menerpa dimuka.

pic credit to :umiyumi2.blogspot.com

pic credit to :www.blog.warmbite.com


Tidak kurang juga, restoran makanan laut yang pastinya menyediakan hasil laut yang segar, dan menikmatinya di gigi pantai Tajung Dawai. Walaupun pantainya tidak sesuai untuk mandi-manda, namun deretan restoran dan warung kecil, mampu menarik kunjungan pelancong dan penduduk tempatan.

pic credit to : megahasz.blogspot.com

Bagi yang ingin merasai pengalaman menaiki bot , Jeti Tanjung Dawai turut disediakan untuk para pengunjung. Melalui jeti ini juga pengunjung boleh ke Pantai Merdeka yang terletak diseberang sahaja.

pic credit to :shazliza.weebly.com

pic credit to :storymoryluahanku.blogspot.com

Tidak lengkap kunjungan anda ke Tanjung Dawai jika tidak membawa pulang ikan kering dan keropok sebagai ole-ole. Inilah tempatnya, tempat yang wajib dikunjungi jika sudah sampai ke Negeri Kedah.


"Kedah Malaysia..
where it all began"

2 ulasan:

  1. sebut tg dawai memang terbayang belacan...huhuhu

    BalasPadam
  2. alhamdulillah dah pi masa on the way balik raya puasa tahun lepas

    BalasPadam

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...