Isnin, 30 Mei 2016

DISCOVER KEDAH 2016 - GUNUNG BALING

Assalamualaikum.

Dari air terjun, kita akan ke rimba mendaki Gunung Baling. Menjadi pilihan para pendaki tempatan, Gunung Baling menjadi tumpuan kerana keindahan alam semulajadinya. Kebanyakkan pendaki memilih untuk mendaki seawal pagi kerana ingin melihat matahari terbit dari puncak Gunung Baling.

pic credit to : topmalaysiatravel.com

Tidak sukar mencai lokasi Gunung Baling. Setibanya di Pekan Baling, dari jauh gunung ini sudah kelihatan dan berpandukan bangunan pusat latihan JPAM adalah cara termudah untuk menemui jalan masuk memandangkan bangunan tersebut betul-betul berada di kaki gunung tersebut.

pic credit to :underskinned.com



Berketinggian 420meter, pendaki akan mengambil masa 2-3 jam untuk sampai ke puncak. Gunung Baling ini merupakan sebuah bukit batu kapur.

pic credit to :underskinned.com


Kira-kira 20minit pendakian, para pendaki akan menemui sebuah gua di Gunung Baling ini iaitu Gua Kambing.Bagi mereka-mereka yang meminaki aktiviti lasak dan mendaki, Gunung Baling adalah pilihan yang tepat.

Bagi yang ingin mendaki dan perlukan info lanjut dari pengalaman dari yang pernah mendaki, dicadangkan lawati blog ini sebagai rujukan underskinned.com


"Kedah Malaysia..

where it all began"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...