Khamis, 22 Oktober 2020

MY BARIATRIC JOURNEY : #29 ANEAST CELAKA

 Assalamualaikum..

Aku ambil masa 2hari untuk mencari mood yang hilang hanya kerana aneast celaka. Kenapa?? Biar aku ceritakan..sebab sampai hari ini aku tak boleh lupa.. geram marah sedih kecewa semua bercampur baur.

19hb tarikh operation. Aku mula puasa jam 6petang 18hb sebab malamnya aku tak ada makanan untuk dimakan. Akhir aku minum jam 6pagi. Sampailah jam 6 petang 19hb, nama aku belum dipanggil. Kepala aku dah rasa pening.. tahu dah..gastrik dah datang..angin tangkap kepala dulu.

Pukul 6.30petang baru nurse datang minta aku tukar baju. Dapat tak korang bayangkan.. aku berpuasa 24JAM!. 

Lepas selesai operation, aku dikejutkan dari bius dan pada waktu tu, dada aku bagai ditikam pisau. Dalam keadaan separa sedar, aku memanggil sesiapa saja meminta tolong. Aku agak waktu tu mungkin dah cecah jam 11 malam.

Pedih hulu hati sampai aku rasa tak boleh nak bernafas, sedangkan 4 jari aku terhiris tin tajam hampir putus pun aku tak menangis, tapi yang ini aku menangis, tapi si aneast(jantan) yang jaga aku pada waktu tu,boleh je ignore aku. Aku merayu minta tolong, haram pun tak pedulikan aku. Yang aku ingat dia kata sambil sebut nama aku "sikit je..tadi ok je..dah sedar ni macam-macam" wah..anjing betul. 

Kalau tak sakit aku tak panggil. Yang aku rasa tangan aku menggigil sambil tekan tengah dada. Dekat 15minit rasanya aku menangis merintih sakit,baru dicucuknya ubat. Dalan separa sedar, selimut tersingkap didada(ini memang aku pun tak sedar) dengan tak ada perikemanusiaan, boleh dia kata kat aku "tutup sikit dada tu".. kalau kau ada otak..tau batas aurat, tak bolehkah kau bangun dan tarikkan selimut tu? Walaupun mata kabur,aku nampak riak wajah dia macam tak puas hati dengan aku. Kalau dah rasa tak boleh nak kerja untuk orang awam,elok kau berhenti je. Aku pun penjawat awam..tapi tak ada la perangai sesial kau.

Dan masa aku di pass untuk di tolak ke wad semula..ayat ni yang keluar dari mulut dia "tadi ok je.. dah sedar, macam-macam pulak dia".  Kalau aku mampu bangun masa tu..memang aku nak balas balik..kau tak layak jadi aneast manusia..elok kau kerja dengan binatang.

Dengan tak pasal-pasal, si celaka ni tolak aku ke wad biasa yang panas ya rabbi.. dan sepanjang malam aku tak boleh tidur walapun kipas berpusing..mana lagi dengan pedih ulu hati yang amat sakit seumur hidup baru aku rasa macamni. Terpaksa aku minta tolong nurse dan doktor di wad tu untuk bagi aku apa-apa ubat dengan harapan aku boleh tidur dan sakit tu reda. Mujurlah aku guna GL untuk wad kelas 1..kalau kena bayar,aku akan tuntut ganti rugi.

Akhirnya ubat sampai. Pun begitu mata aku tak mampu untuk lelap. Panasnya memang aku tak tahan..membahang..2-3kali aku cuba gagahkan diri,bangun untuk duduk sebab dada masih sakit. 

Jam pukul 3 bila aku tanya pada nurse..aku masih taj boleh lelap dengan dada rasa masih sakit. Rasanya dalam jam 5pagi, nurse datang lap badan,tukar baju..rasa sejuk sikit dan barulah aku terlelap seketika bila aku terjaga..ya Allah..hinanya keadaan diri,dengan keadaan aurat aku terbuka. Dimana aku nak cari tudung..macam mana aku nak berjalan, semua barang aku ada di wad 14. 

Dipendekkan cerita, nurse tolong ambilkan beg tangan aku supaya aku dapat call suami, suami datang..terkejut tengok aku..yang tak pernah aku buka rambut dikhalayak. Aku menangis depan suami..suami pun nak marah..tapi aku kata kat suami..nurse sini tak salah. Yang salah sil aneast celaka tu.

Dato Gee datang melawat sekitar jam 2petang dan benarkan aku discharge sebab  kes convid makin bertambah dan minta aku rehat dihotel saja.

Akibat dari  celakanya aneast buta perut tu, cermin mata aku hilang masa suami pergi ambil barang aku di Wad 14..ntah penyangak mana yang ambil..dan bila aku balik ke hotel..aku demam kerana kesan bius dan tidak cukup tidur.

Aku hanya minta Allah pulangkan balik segala perbuatan buta perut dan tak berperikemanusiaan tu kat dia. Aku harap dia baca blog aku ni. Sorry..aku tak boleh maafkan dia. Kepala aku bertambah pening dengan pandangan kabur.. tak pasal pulak nak kena buat cermin baru. Zalim! Kau memang zalim.tak ada maaf untuk kau. Moga kesakitan dan kesusahan yang aku rasa,akan berbalik pada kau. Aaminn!!!

Aku jarang nak memaki hamun orang diblog ni..tapi kali ni memang aku tak tahan! Aku harap,korang yang akan menjalani pembedahan di sana..tak jumpalah celaka tadi. Malang betul sesiapa yang jumpa dia. 

1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...