Ahad, 18 Oktober 2020

MY BARIATRIC JOURNEY : #28 DAFTAR WAD & MALAM PERTAMA

Assalamualaikum

Sebelum melelapkan mata,aku catatkan di sini perjalanan bariatrik aku yang mungkin dan memang berbeza dengan orang lain. 

Seawal jam 7.30 aku dah keluar dari hotel menuju ke HKL tak sampai 5minit sebab hari ini Ahad,kereta tak banyak dan jarak pun dekat.

Menapak jauh dari parkir bertingkat ke Kaunter Pendaftaran yang boleh tahan jauh. Perkara pertama di kaunter..tekan nombor walaupun tak ada orang selain aku.  Hulurkan surat admit dan terus aku minta wad kelas 1 dan aku hulurkan GL. 10minit,siap.




Selesai mendaftar..menapak pulak ke wad di bangunan A, aku ditempatkan di Wad 15, tingkat 3. Sampai di wad, ambil berat,bp dan dapat tag nama ditangan. Ditanya beberapa soalan biasa.

PKPB punya pasal, pelawat tak dibenarkan..maka lepas suami hantar ke wad..berpelukkanlah kami.. sebab 3-4hari lagi baru berjumpa.

Katil aku..untuk seminggu ini..

Seperti biasa, bila dah admit, mulalah  dicucuk sana dan sini. Alhamdulillah,nurse dan doktor semuanya ok, berbudi bahasa..walaupun sakit dicucuk..tapi hilang bila dilayan baik.

Mula cucuk untuk ambil darah dan letak jarum drip..dsn kemudian cucuk di pelipat lengan untuk ambil darah kali ke2 sebab yang mula tu katanya darah "pecah".. 

Maghrib tadi, anaest datang..tanya itu ini..pasal CPAP ada pakai ke tak..aku cakap tak adalah sebab tak ada disuruh pun sebelum ni(melainkan ada rujukan untuk pakai dari HRPB..Kalau HKL tak ada sape pun suruh pakai dan tak ada surat rujukan pun untuk pakai)

Akhirnya.. 3 kali tangan kanan dicucuk untuk ambil darah lagi.. tapi tak dapat..

Diubah ketangan kiri, 2 kali cucuk dan akhirnya dapat.. serius..cucuk yang ini memang sakit..kalau nak compare dengan cucuk drip.

Tadi, nurse datang bawak mesin ECG untuk check jantung.. bacaan cantik. Blood preasure pun cantik. Siang tadi 137, 79.. tadi 117, 68.. 

Baju untuk operation esok, puasa mula jam 2pagi..minum last pukul 6pagi

Susah hati juga sebab pelawat tak dibenarkan..walaupun waris. Mujur juga aku beli powerbank 40000mAh untuk kegunaan di sini..disamping 2 biji lagi 10000mAh dan 20000mAh.. dengan keadaan bateri hp aku yang cepat drain sekarang.

Harap-harap.. cukup takat 22hb je aku di sini..hotel pun booking sampai 22hb untuk suami..

Oklah..itu aje yang aku nak share. Selamat malam..







Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...