Rabu, 25 September 2019

MY BARIATRIC JOURNEY : #5 - UJIAN DARAH

Assalamualaikum

Kita berhenti sebentar siaran produk-produk BMF. Aku nak cerita pasal perjalanan bariatrik aku. Semalam 24 Sept, tarikh temujanji untuk ambil darah.

Ini adalah kali pertama bagi aku.. dan bagi orang yang tak pernah ada pengalaman untuk ambil darah di HSB.. inilah catatan yang boleh membantu korang. Aku pun main redah je. Mujurlah betul tempat yang aku tuju tu. Tak salah aku, masa di hospital lama dulu, ada tempat khas untuk ambil darah. 

Ok..aku diberi tarikh temujanji pada jam 8pagi. Aku keluar awal dan sampai di HSB pukul 7.30pagi. Aku terus ke Klinik Perubatan-Sub Kepakaran. Dengan confident nya aku pun beratur di kaunter dan serahkan kad temujanji dan surat rujukan yang dikepil bersama masa aku datang untuk ambik tarikh temujanji bulan lepas.

Pada yang terlepas catatan pasal tu..ini linknya Temujanji Ujian Saringan

Dapat nombor..dan duduklah menunggu.

Ramai juga.. sabar aje lah.

Lebih kurang jam 9.20pagi, barulah nombor aku dipanggil ke bilik 133. Aku pun pergilah ke bilik tu. Pintu bilik ditutup..eh...apa aku nak buat ni..tak ada staf pulak kat depan pintu tu.. aku pun tolak lah pintu dan bagi salam.. 

Rupanya ada meja ditepi dinding dekat pintu tu yang diletakkan 1beg tiub darah.. kat beg tu ada tagging nama dan nombor giliran tadi.. adoi..manalah aku tahu.. tak pernah datang pun untuk benda-benda macamni.

Inilah beg tu. Ada 4 tiub sebesar jari kelingking tapi panjang sikit.

Dah ambil beg ni, jalan masuk ke hujung lorong..kat sana ada 2 partition nurse dok ambil darah.. so beratur lagi. Mujur nurse ni terer.. sekali cucuk je.. 4 tiub dia ambil.

Berkapas sebentar.

Kesannya...


Selesai ambil darah dalam 10minit. Dan temujanji seterusnya pada 01 Oktober ni. Lepas selesai..aku masuk ke ofis untuk sambung tugas seperti biasa.

Maka bersambung lagilah nampaknya. 

1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...