Sabtu, 28 November 2020

MY BARIATRIC LIFE : #4 HARI KE-40

 Assalamualaikum.

Hari ke-40. Berat aku turun naik..turun naik.. tapi mujur tak kembali ke berat asal sebelum pembedahan. 

Bangun pagi terus aku timbang.


Turun sedikit. Mungkin sebab aku dah mula makan makanan solid..dan aku cuba minum sekurang-kurangnya 1 liter. 

Payau tekak dengan air kosong, aku masukkan bunga chrysantimum dan stevia dalam air. Alhamdulillah..laju lah jugak minum tu.

Baju makin longgar terutama di bahagian lengan,sebab sebelum ni,banyak baju kurung yang aku pakai ke pejabat,tak boleh pakai sebab ketat di lengan dan perut. Tapi kali ni aku dah boleh pakai baju-baju tu semua. Cuma berat aje tak kurang..naik..lepastu turun.. lepas tu naik..lepas tu turun macam yoyo.

Apapun, aku masih lagi tak menjamah nasi. Hanya makan ayam,ikan, soun yang aku olah resepi supaya akan selera untuk makan. Sukatan portion juga ikut macam yang dietitan bagi. Tak lebih.

Risau juga..payah sangat nak turun ni. Lepas ni..nak kena cari masa untuk bersenam juga dengan eliptical bike aku.

Doakan aku istikhomah.


Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...