Isnin, 28 Jun 2021

GAJET DAPUR : BREAD MAKER WITH ICE CREAM MAKER

 Assalamualaikum.

Memperkenalkan 1 lagi gajet aka chef terbaru aku yang aku beli setelah pelbagai pertimbangan diambil kira. 


Bread Maker jenama Aspen daripada Cosway

Banyak jenama bread maker (BM) lain dipasaran, tapi yang ada fungsi ais krim hanya 2 jenis sahaja iaitu Cosway Aspen dan Mugen. Selain dari ni, hanya berfungsi sebagai BM sahaja.

BM Cosway Aspen ni juga ada fungsi meat floss(serunding), dodol, jem, doh biasa, kek, bubur, nasi dan pelbagai jenis roti. 

Walaupun harganya agak mahal berbanding jenama lain, namun aku berpuas hati dengan Cosway Aspen ni. 

Ini roti pertama yang aku berjaya buat seumur hidup ni.. roti susu

Aku tak ada bakat langsung dalam meroti, menguli doh, buat kek dan biskut. Sebab itu perlunya BM ini sebagai gajet teman di dapur. 

Aku yakin dengan jenama Cosway Aspen berbanding Mugen,sebab Cosway dah lama bertapak di Malaysia.  Aku juga pernah beli sebuah mesin mengisar untuk mak aku dikampung. Masih berfungsi dengn baik walaupun dah berusia hampir 19tahun.

Harga standart bagi Cosway Aspen adalah sekitar RM500 keatas, tapi aku berjaya jumpa yang jual dengan harga RM496!. Tapi selepas aku beli, harga dah naik ke RM502. Pada aku masih dikira murah sebab preffered seller.

Korang yang berminat,bolehla cari di Shopee. Maaf aku tak kongsikan link seller sebab aku tak nak buat promosi percuma untuk sesiapa.  

Banyak jenama lain yang murah, harga sekitar RM150 dan ke atas. Pilihan di tangan masing-masing. Fungsi meroti tetap sama, cuma aku nakkan kelainan iaitu fungsi ais krim. Itu cukup menarik pada aku.

Ok. Itu aje aku nak kongsikan dengan korang. Lepas ni aku nak cuba roti dengan bahan yang aku boleh makan(selain gandum) dan bahan-bahan yang lebih sihat sesuai dengan diet. 

Jumpa lagi nanti..

Adeusss!!






1 ulasan:

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...