Ahad, 20 Jun 2021

GAJET DAPUR : EGG STEAMER

 Assalamualaikum

Kali ni aku nak kongsikan 1 lagi gajet dapur. Tapi untuk kali ni, aku beli dan hadiahkan kat suami sempena hari lahir dia yang dah lama lepas.

Punca aku beli dan hadiahkan kat dia sebab suami aku akan bersarapan 2 biji telur separuh masak setiap pagi. Habis kuali dan periuk aku berjelaga, punyalah besar api dia buka, macam nak rebus gajah.

Egg Steamer jenama Khind

Egg steamer atau pengukus telur jenama Khind ni boleh mengukus sehingga 7 biji telur. Ada pelbagai jenis pengukus telur dipasaran, Shopee atau Lazada dan kebanyakkannya brand China. Ada yang 2-3 tingkat. Tapi bila brand China, perlu diingat, tiada pengesahan SIRIM. Jangan nanti kau nak kukus telur, terus kena karan kau pulak yang rentung kejung. Bahaya ok.

Seperti biasalah, kalau nak beli barang elektrik terutama peralatan rumah aku akan beli yang berjenama. Dan survey yang aku dapati..hanya Khind dan Milux sahaja yang dikenali jenamanya.. dan aku memilih Khind.

Inilah harga yang aku dapat, dari Mall Seller dengan harga yang paling murah. Tebus pulak Shopee Coin, lagilah murah

Kerja mengukus telur sangat mudah. Hanya ikut panduan yang terdapat pada penutup steamer. Masukkan air mengikut sukatan yang diberikan, jangan risau, penyukat juga ada disertakan, tekan on suis dan apabila air sudah kering, suis akan auto-off.

Untuk telur 3suku masak, hanya perlukan 20ml air, 5minit sahaja.. 

Alhamdulillah..selamatlah kuali dan periuk aku dari jelaga.. kurang 1 kerja nak menyental. So,aku rekomen sangat gajet ni bagi memudahkan tugas korang dirumah. Selamat mencuba!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...