Sabtu, 13 Jun 2020

MY BARIATRIC JOURNEY : #23 QUOTATION STAPLER

Assalamualaikum

Semalam baru selesai part surat dan dokumen diperingkat hospital. Dan selepas tu aku terus contact syarikat yang dicadangkan oleh pihak hospital, Celio Medical.

Mulanya aku call nombor 011-3211 2623, tapi tak berjawab. Aku try pulak whatsapp, bluetick aje tak respon jugak. Terasa nak google. So jumpalah dengan website syarikat. 

Ada ruangan email kat situ dan aku pun cubalah email secara ringkas. Lepas email, aku cuba call 1 lagi nombor yang ada di website tu. Dan panggilan berjawab. Dia minta aku sendkan whatsapp gambar surat dari doktor dan salinan kad pengenalan ke nombor 011 tadi.

Maka aku pun sendlah. Dan tak lama kemudian, aku dapat call dari no.011 tadi. Dalam setengah jam kemudian, aku check email, alhamdulillah..syarikat dah email quotation.


Inilah quotation yang aku terima untuk dihantar ke HQ. HQ akan proses untuk tindakan kelulusan KKM. Dari pengalaman kawan-kawan yang pernah berurusan dengan agensi ni bagi isu pembelian alat perubatan ni..dukacita 90% berita yang aku terima, biasanya kelulusan sangat lambat makan masa berbulan-bulan. 

Apapun, aku dah bersedia. Kalau sehingga bulan 8, masih diam membisu, aku tetap proceed dengan bayar sendiri terus kepada syarikat pembekal.

Tak rela rasanya membiarkan pihak lain menghancurkan hajat aku dengan melambat-lambatkan kelulusan tu. Kalau ikutkan pekeliling terkini, selepas dapat kelulusan, pesanan tempatan (PO/LO) boleh dikeluarkan terus..TAPI!!! mesti kena ada peruntukan dulu barulah boleh keluarkan PO/LO.  Walaupun pekeliling terbaru menyatakan PO/LO boleh dikeluarkan sekurang-kurangnya 1 minggu selepas bekalan diterima, tapi tindakan memohon peruntukan perlu disegerakan selepas dapat surat kelulusan tu.. Allahu.. 

Berat rasa hati..sebab aku tahu ..masa menunggu kelulusan tu sangat mengguris hati. Memohon peruntukan melalui jabatan mungkin agak mudah bagi aku sebab dijabatan aku, akulah yang menguruskan semua permohonan peruntukan kepada HQ..tapi bayangkanlah..kalau itu bukan tugas aku..

Semoga Allah permudahkan segala urusan aku..aaminn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...