Ahad, 17 Januari 2021

MY BARIATRIC LIFE: #9 HARI KE-90

 Assalamualaikum

Salam PKP untuk semua. Seperti biasa setiap 10 hari aku akan rekod timbangan. Untuk kali ni, aku dah beli 1 lagi penimbang digital yang boleh dihubung dengan aplikasi OKOK secara bluetooth. 

Banyak jenama sebenarnya di pasaran. Ada yang mahal dan ada yang murah. Tujuan beli sebab nak compare penimbang lama dan baru. Kisahnya... penimbang lama kejab timbang berat lain..dalam seminit 2..timbang lagi..lain pulak. Sudahnya beli 1 lagi..timbang punya timbang..lebih kurang aje naik turun..sama peel dengan penimbang lama. Kata putus..aku ambikla timbangan yang mula-mula sekali. 

Inilah penimbang yang aku beli. Harga dalam RM28.50 aje. 

Inilah bacaan yang dihubung melalui bluetooth ke aplikasi OKOK. Sekadar panduan sahaja..nak percaya dengan tak tu..terpulang.

Ok..berbalik kepada rekod timbangan... tak tahulah nak puas hati ke tidak.. walaupun tengah PKP, rasanya cara makan dan menu masih terkawal. Pergerakkan lagi banyak dari masa bekerja..sebab kerja aku di pejabat hanya habis di depan komputer. Tapi dirumah ..itu ini aktivitinya.

Penurunan keseluruhan 18.3kg untuk tempoh 90hari

18.10.2020 ➡️ 122.4kg
29.10.2020 ➡️ 114.9kg
08.11.2020 ➡️ 110.9kg
18.11.2020 ➡️ 112.7kg
28.11.2020 ➡️ 112.3kg
08.12.2020 ➡️ 109.9kg
18.12.2020 ➡️ 108.2kg
28.12.2020 ➡️ 107.0kg
07.01.2021 ➡️ 105.4kg
17.01.2021 ➡️ 104.1kg

Ada beberapa orang yang menghubungi aku melalui IG  dan tak kurang juga yang meninggalkan komen disini. Kebanyakkan dari mereka nak tahu step,prosedur dan macam-macam lagi. So,kepada yang singgah hari ini atau yang terbaca entri aku hari ini sebab nak cari info pasal bariatrik.. boleh klik kat tab sebelah kanan ➡️
Ada 3 tab yang aku sediakan. Info am pasal bariatrik, cerita pengalaman aku sebelum pembedahan dan cerita terkini selepas pembedahan. Segalanya aku dah tulis dan tak tertinggal 1 pun..sama ada yang baik atau tidak..kenangan manis atau pahit,semuanya aku kongsikan di sini.

Ok.. itu aje untuk hari ini..aku belum sarapan ni.. jumpa lagi 10 hari akan datang untuk perkembangan bariatrik aku.

Doakan aku terus istikhomah.


Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...