Jumaat, 18 Disember 2020

MY BARIATRIC LIFE : #6 HARI KE-60

 Assalamualaikum.

Apa khabar korang yang masih setia berkunjung ke blog aku yang tak seberapa ni. Ada yang datang kesini sebab nak cari info pasal Bariatrik.

Hari ini masuk hari ke-60 selepas aku menjalani pembedahan. Alhamdulillah, ada sedikit penurunan.


18.10.2020 ➡️ 122.4kg
29.10.2020 ➡️ 114.9kg
08.11.2020 ➡️ 110.9kg
18.11.2020 ➡️ 112.7kg
28.11.2020 ➡️ 112.3kg
08.12.2020 ➡️ 109.9kg
18.12.2020 ➡️ 108.2kg

Kalau nak diikutkan, timbangan sebenar 108.12kg. Tapi aku bundarkan ajelah angka tu. Ada 1 perkara aku nak kongsikan. Otot aku dah makin menggelebeh terutama lengan. Risau pulak tengok. 

Bagi membantu aku mengecilkan saiz badan dan mengurangkan gelebeh, aku pakai korset berlengan dan girdle labuh. Alhamdulillah..rasa selesa dan lebih yakin.



Kedua-dua ni aku beli di Shopee. Kalau korang nak..boleh je cari di sana. Aku tak kongsikan nama seller sebab tak nak promote free(aku beli pun tak dapat diskaun ..huhuhu)

Menu aku seperti biasa, masih juga tak sentuh nasi, tapi aku dah mula makan sayuran. Kiranya 1 bulan pertama aku makan protien sahaja(ayam,ikan) dan bila masuk bulan ke-2 ni, aku tambahkan sayur hijau biasanya yang dimasak air.

Sesekali aku derhaka makan benda/kuih bergula dalam kuantiti paling sedikit untuk lepas gian.

Itu aje untuk hari ini. Doakan aku terus istikhomah.


Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...