Selasa, 29 Disember 2020

GAJET DAPUR : BARBEQUE GRILL

 Assalamualaikum.

Lama tak berkongsi hal duniawi seorang isteri ni. Apa lagi kalau bukan perihal gajet dapur.. 

Baru-baru ni, aku berkumpul dikampung, buat steamboat. Tapi anak-anak request nak buat barbeku. Masalahnya, tak ada pemanggang yang sesuai untuk digunakan dalam rumah.

2hari lepas, aku cuba tengok dalam Shopee, ada banyak jenis gril barbeku dipasaran, dari yang berjenama hinggalah yang tak tahu mana asal-usul.

Makanya, aku memilih untuk membeli yang berjenama. Kalau bab alat dan perkakasan elektrik, memang aku akan beli yang berjenama,bukannya apa, kalau apa-apa berlaku,rosak ke apa ke..ada warranty dan pusat servis pun mudah nak cari.

Cari punya cari, aku jumpa jenama Tefal. Harga tak mahal sangatlah pada aku. Masih dibawah RM200 dengan menggunakan penebusan coin serta voucher kedai.

Tefal Planca Malaga namanya



Kalau korang tengok di pasaran ada yang harga RM190 kebawah..itu adalah model terdahulu dari yang aku tunjukan ni. Bezanya pada permukaan atas sahaja.
Ini yang aku maksudkan. Permukaannya licin semua,tapi model yang aku beli permukaannya ada garis-garis. Kelebihan garis tu,minyak dari makanan tak akan menyerap pada makanan sebaliknya akan turun kebawah(keluar).

Dengan adanya gril barbeku ni, bolehlah buat barbeku dalam rumah bersama keluarga..bila-bila masa. Nak gril sate pun boleh..mudah kan..? tak payah fikir nak buat arang ke bara..Macam best je bunyinya. 

Dengan pembelian gril barbeku ni,maka bertambahlah gajet dapur aku.

Itu aje untuk aku kongsikan dengan korang.

Tiada ulasan:

Catat Komen

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...