Ahad, 14 April 2019

ZAMAN KEGEMILANGAN

Assalamualaikum

Bukan mudah.. itu yang mampu aku ungkapkan. Sebelum penggunaan FB berleluasa.. blog dan web adalah medium sosial paling terkenal.

Begitu juga aku. Hits pengunjung paling tinggi di blog aku ini adalah pada bulan November 2012 dengan cecahan pengunjung 120,616. Banyakkan? Tanpa iklan, tanpa promosi.. tapi kuasa carian google yang membawa pengunjung ke sini.

Lihatlah..bagaimana ia mencanak naik dengan mendadak..dan akhirnya makin menjunam dek kuasa taklukan "jajahan" FB di alam siber. Bukan mudah nak kekalkan rating dan hits. 

Tambah sekarang, blogger-blogger batak muncul ibarat cendawan lepas hujan. Dengan hidangan entri copy paste, cerita karut, berita viral..yang tak sahih,palsu dan rekaan demi menarik pengunjung ditambah lagi penggunaan FB sebagai agen iklan untuk menarik pelayar internet klik atau ter klik dengan tak sengaja...menambah rating blog-blog sampah itu.

Selagi terdaya, apa sahaja yang bermanafaat, akan aku kongsikan disini. Terima kasih semua terutama kepada pengunjung setia dan rakan blogger sekian lama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...