Jumaat, 22 Februari 2019

FENOMENA LEFTENAN ZANA

Assalamualaikum

Dah lama aku nak tengok drama-drama yang bukan drama..maksud aku, lakonan yang diadaptasi dari kisah benar, kejadian harian, yang bukannya kisah novel cinta khayalan yang jauh dari realiti dunia. 


Leftenan Zana. Tiba-tiba meletop di TV. Walaupun ia bukan kisah sebenar tapi ianya kisah yang berlaku dikalangan masyarakat kita. Bukan hanya soal cinta pada manusia, tapi cinta pada negara. Bagi aku Leftenan Zana adalah drama yang lain dari yang lain.


Kisah seorang gadis yang sangat obses untuk menjadi tentera , yang mahu sangat menurut jejak langkah ayahnya. Tabik spring untuk Sutradara Jinggo yang berjaya mengarahkan drama seperti ini.

Tak kurang juga, watak Zana yang dibawa oleh Janna Nick yang nampaknya sangat komited 100% menjadi Zana dan juga Shiela Rusly yang memegang watak Sarjan Qamar. 



Pada yang tak pernah menonton, bolehlah menonton setiap Rabu hingga Jumaat jam 9malam. Aku sebenarnya secara peribadi dah bertahun-tahun tak layan drama malam di TV3. Ntah kenapa, aura Leftenan Zana telah berjaya menarik minat untuk aku menonton.
Semoga Leftenan Zana mampu menarik minat golongan graduan bagi memilih profession ini dan menjadi inspirasi kepada anak-anak kecil untuk menjadikan tentera sebagai cita-cita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...