Khamis, 21 Februari 2019

DEKO-DEKO OFFICE

Assalamualaikum

Ini cerita pasal office baru aku. Ini adalah jabatan ke-4 aku berkhidmat sejak 17tahun. 

Sebagai ketua, aku inginkan perubahan yang menyeronokkan adik-adik buah aku. Aku nak pembaharuan yang menyeronokkan.

Ketika di pejabat yang lama, aku wujudkan kopi koner untuk mereka memandangkan ruang pejabat yang sempit gila sampai pantry pun tak ada. Aku cari dana membeli pinggan,mangkuk melamin, beli cerek,periuk dan microwave. Sepeninggalan aku,aku harap hasil perubahan yang dah aku lakukan akan memberi manafaat kepada mereka yang aku tinggalkan.

Setibanya dipejabat baru, juga aku lakukan perubahan. Perkara pertama adalah susun atur yakni deko di ruang kerja. Pejabat sekarang lebih luas namun susunan ruang kerja hanya biasa-biasa dan aku kesian dengan adik-adik buah aku yang terpaksa berkerja di ruangan yang tidak sepadan dengan taraf pejabat negeri.

Ketua mereka yang terdahulu adalah orang lama yang veteran dan otai. Tak sempat nak fikir untuk deko-deko..asalkan kerja siap, sudah.

Inisiatif aku ambil. Tanpa 1 sen pun modal dikeluarkan. Aku gunakan partition lama yang tidak digunakan. Dengan bantuam suami tercinta, maka siaplah ruang kerja yang diberi nafas baru. Bertungkus lumus kami berdua ubah ruangan kerja ni.



Walaupun ini perubahan kecil,harapnya ia memberi suasana dan semangat baru untuk unit aku berkerja. Kalau aku tak ubah..siapa lagi.. apapun sebagai ketua unit,aku sentiasa mahu adik-adik buah aku selesa dan gembira untuk bertugas. 

Inilah rumah ke-2 aku..yang mungkin hingga akhir perkhidmatan aku akan disini.

2 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...