Isnin, 25 Januari 2016

DISCOVER KEDAH 2016 - RESORT DUSUN


Assalamualaikum.

Ini salah satu tempat yang meninggalkan kenangan bagi aku. Mana tidaknya, jabatan aku mengadakan family day di sini, dan aku mengaut habis hadiah cabutan bertuah, sampai penuh bonet kereta..huhuuh..ok balik kepada tajuk ..





Resort Dusun juga dikenali dengan nama Dusun Minda Resort, terletak 3km dari Pekan Kuala Nerang, KM4 Jalan Padang Sanai. Dusun Resort adalah satu tempat Penginapan dan pelancongan persendirian yang dimiliki oleh Datuk Bari Bin Abdullah. Tempat tersebut telah dibina sejak tahun 2004 lagi, dan beroperasi pada hujung tahun 2004. 



Keluasan yang meliputi kawasan Dusun Resort tersebut adalah sekitar 165 ekar.  Kini Dusun Resort tersebut diuruskan oleh Roslan Bin Tahir. Pelabagai aktiviti dan Program dijalankan di kawasan tersebut. Dusun Resort ini popular dengan Program PLKN dan Program berbentuk Kursus/Motivasi.




pic credit to: knerangkedah.blogspot.com

Pelbagai kemudahan untuk aktiviti lasak, riadah, kolam renang ada di sini. Selain terkenal dengan kem PLKN, Dusun Resort juga sesuai untuk percutian keluarga. Jangan ad ayang tersilap, kem PLKN dan Resort adalah tempat yang berbeza tapi berada berhampiran sahaja !



"Kedah Malaysia..
where it all began"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

HATERS ARE NOT WELCOMED!!!

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...