Rabu, 24 Jun 2015

MASAK LEMAK CILI PADI KETAM TERSEPIT

Assalamulaikum.

Lagi..resepi orang malas. Asal boleh dah la kan.. Hari ni kta buat Ketam Masak Lemak Cili Padi. Yang ni,sambil tidur pun boleh buat.

Bahannya;
Ketam..ikut koranglah nak sekor-sekor atau potong 2
Bahan blend: Cili padi,bawang putih,bawang merah,kunyit hidup(kalau tak ada kunyit hidup,guna je serbuk kunyit..apa susah??)
Serai diketuk
Asam keping 1 aje
Daun kunyit
Santan

Cara-caranya;
1.Satukan semua bahan dalam periuk(kecuali santan dan daun kunyit) dan masukkan sedikit air.
2.Hidupkan api,biar menggelegak pastu masukkan santan dan daun kunyit
3.Garam gulakan sesuka hati sesedap rasa. Korang nak taruk pak aji ke..serbuk cukup rasa ke..ikut koranglah..pastu biarkan didih.
4.SIAP!!!

Tadaaaa!!!! 

Amboih senang sungguh nak masak ni sebenarnya . Tu yang aku tak paham kenapa ada perempuan yang tak reti masak..Contoh ..macam masak lemak ni..kau taruk cili padi..jadilah masak lemak cili padi..taruk serbuk kari..jadi masak kari..taruk milo..jadi masak milo..taruk kopi..jadi masak kopi..senangkan?
(ada ke masak milo dan mask kopi?? hahahah hentam sajala labuuuu)

Adeuss!!!

1 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...