Isnin, 27 Oktober 2014

KERASTANGAN: BEKAS TELUR BURUNG MERAK

Assalamualaikum..

Hari ni aku nak tunjuklah hasil kerastangan aku..bekas telur Burung Merak..bukan telur burung merak..tapi telur ayam..bekas tu bentuk burung merak

Aku buat ni untuk anak buah kat ofis aku..yang nak kahwin..so bekas ni dia guna untuk letak gula-gula..

Bahan-bahan:   cawan kertas(pilih yang berbunga-bunga)
gunting
stepler dan dawai kokot(bullet)
itu je..

cari bahagian urat (penyambung) gunting macam yang aku tunjuk

lipat 2 bagi kecik(urat ditemgah)lipat bahagian hujung dan gunting muncung tu..macam yang aku tunjuk


gunting jari-jari keliling cawan sampai habis


ambil 3jari kiri dan 3jari kanan dan anyamkan

selesai anyam..kepitkan dengan stepler

anyamkan pulak bahagian belakang..ikutlah setakat mana yang boleh..jangan anyam semua nanti susah nak masukkan telur/ gula-gula dan stepler

buat mata dia. titik dengan marker pen.
siap!

Senangkan?? so kepada anak buah ofis aku..selamat pengantin baru!

3 ulasan:

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...