Jumaat, 7 Mac 2014

HANEZ SURAYA PERAMPAS

Assalamualaikum..

Sebagaimana wataknya dalam drama Mr.Arrogant..begitulah juga diluar layar malah lebih lagi. Aku yakin korang pun tahu apa kisahnya.




Aku memang benci perampas. Tak siapa didunia ini yang suka haknya dirampas. Sudahlah dirampas..si suami yang merelakan diri dirampas pulak bersekongkol menghina dan menjatuhkan maruah si isteri. Habis kisah dalam kelambu dijaja kerana orang ke-3 iaitu perampas.



Liyana Manan..aku mengerti perasaanmu..

Walau buruk macam mana pun isteri..dialah yang bersusah payah ketika suami tiada apa-apa..tapi bila suami sudah senang..maka semua buruk isteri dijadikan modal.

Lelaki inilah yang Rasullullah SAW lihat ketika diangkat kelangit dalam peristiwa Israq dan Mikraj..dimana ada 2 hidangan daging didepan seorang lelaki..1 daripadanya kelihatan amat lazat manakala 1 lagu berbau dan berulat tapi lelaki tadi memakan daging berulat dengan rakus..bila ditanya pada malaikat Jibrail kenapa daging busuk itu yang dimakan..jawabnya..ketika hayat lelaki itu lebih suka yang haram berbanding yang halal (yakni isteri).

Salah siapa itu bukan soal..tapi kenapa dah tahu suami orang ..masih lagi nak ganggu dan yang si lelaki tadi..sengaja menempah neraka di akhirat.



Inikah rupa orang yang belum berkahwin...



Dan inikah gaya perempuan yang layak dikutip buat isteri?

Hanya mereka yang tahu jawabnya..
Dan engkau Hanez Suraya..maruah dirimu dicalar oleh perbuatanmu sendiri. Engkau yang menempah keaiban dan kejatuhan. Mukamu putih tapi hatimu hitam. 1 Malaya sedang mengutuk dan memijak engkau kerana kau adalah perosak rumahtangga orang..Inilah harga yang harus kau bayar diatas kebiadapan kau sendiri.

#akubenciperampassuamiorang!
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...