Isnin, 30 Disember 2013

SUAMI MALU ISTERI GEMUK

Assalamualaikum..

Maaflah kalau ada yang terasa dengan entri hari ni. Dan maaf juga pada orang didalam keratan akhbar ini. Aku tak "blur" kan muka dia sebab dia pun sudi kongsi muka dia dalam surat khabar, maka apalah sangat kalau aku kongsi dalam blog tak terkenal ni.




Cuba korang tengok gambar "sebelum" dan "selepas". Ini bukanlah gambar pertama kes macam ni. Tapi korang boleh nilai sendiri. Masa gemuk, tudung masih lagi atas kepala. Bila dah kurus, kain tinggal sekerat.

Sebenarnya kejadian Allah itu sebaik-baiknya untuk kita. Allah jadikan dia gemuk sebab Allah tahu kalau dia kurus, maka jadilah seperti gambar "selepas".

Dan si suami pulak lebih malu isteri gemuk dari isteri telanjang depan orang. Suami lebih malu dengan orang berbanding malu dengan Allah.Nauzubillah..

Suami yang baik adalah yang boleh menerima kekurangan isteri. Jika tidak...jadilah keadaan seperti tajuk entri aku ni. Aku bukan nak aibkan sesiapa..tapi ini peringatan untuk korang dan aku sendiri sebab aku pun kategori montel juga.

Tak salah nak kurus, tapi tak perlu sampai "kurus" pahala. Ok kawan-kawan..jangan jadi macam ni kalau sayang suami..

Adeus!!!

6 ulasan:

  1. Allah da bagi kurus, lupa plak kat Allah...ruginya...

    BalasPadam
  2. ye betul tu pen biru..bila dah kurus pakaian pulak dedah sana sini..suami malu isteri gemuk konon..choiii..

    BalasPadam
  3. eehhh...plak dah...hmm...ssah plak nk cakap...

    BalasPadam
  4. assalamualaikum pen biru...mcm2 hal skg ni..;)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...