Ahad, 22 Disember 2013

ADMIN BODOH SENDIRI

Assalamualaikum

Aku ingin berkongsi dengan korang semua. Kisahnya ada 1 page baru di FB yang dinamakan sebagai BANTAH ASTRO. Tujuan page itu adalah mengumpul seramai mungkin pelanggan Astro yang marah dengan kenaikan bil bulanan yang mana pancaran Astro itu sendiri tiada kena mengena dengan harga minyak apatah lagi gula.


Objektif asal page ini.

Aku pun ingin memberi sokongan lalu LIKE page tu. Bayangkan dalam masa 3 hari, jumlah LIKERS di page tu meningkat hingga 80,000 orang.


Setiap hari postnya adalah berkaitan perasaan marah pada Astro. Nak di jadikan cerita , pagi ini Admin page tu dah postkan sesuatu yang buat aku meluat..bukan aku sorang..tapi berpuluh ribu orang lain..


Tiba-tiba ajak orang berhimpun di malam tahun baru!

Maaf cakap..bahasa aku nak guna ni memang agak kasar sesuai dengan perbuatan admin page bodoh ni. APAKEJADAHNYA ajak orang berkumpul nak gulingkan kerajaan. Likers yang like page tu adalah kerana nak sokong  bantah Astro naikkan bil, tapi kenapa di campur adukkan dengan POLITIK??? Diajaknya orang ramai menyertai Protes Aman..katanya....tapi dalam waktu yang sama di tempat yang sama pada malam itu juga akan berlangsung bantahan yang mungkin bertukar rusuhan dari pihak parti pembangkang yang tak habis-habis menyalak. Kesian aku tengok.

Aku rakyat marhein yang bencikan rusuhan hatta berkumpul ramai-ramai macam anjing menyalak bukit. Bukit tak runtuh, suara yang habis, tekak pun sakit. Apa yang kita dapat dengan ikut perhimpunan merosakkan negara tu?


dan ini adalah komen-komen dari likers lain yang sependapat dengan aku..

Lalu, kerana keBODOHan Admin page tu yang menggunakan  page atas tajuk lain tapi untuk tujuan lain, ada hidden agenda atau lebih mudah  ada udang disebalik batu, maka likers page tu dari 80,000 lebih dah turun ke 17,000. Tahniah dan padan muka aku ucapkan.

Kepada korang (maaf cakap yang bukan sealiran fahaman politik dengan aku), aku minta maaf lah. Tak salah nak sokong sape pun, nak pilih parti bulan ke roket, asalkan jangan berkumpul dengan sia-sia , buang masa, buang tenaga, buang duit sendiri sedangkan yang "kepala" tersenyum tersengih hidup  mewah dan senang lenang. Aku tak nak bercakap soal politik. Itu pilhan masing-masing.

Berbalik pada tajuk asal entri hari ni, kesimpulannya disini, aku katakan , memang Admin page ni dah silap langkah..bodoh sendiri namanya.

Sekian. Adeus!!!


3 ulasan:

  1. Mcm niepown ado...huhuhu...tpi rietta pown pening ngn astro nie...nk downgrade punya la susah...sbuk pksa amek beyond, walhal tv plasma jerr pown...xde makna HD bagai...

    BalasPadam
  2. huk huk...dengan mempergunakan untuk membantah astro... rupanya agenda lain yg diselitkan... hampagas je admin tu...

    BalasPadam
  3. assalamualaikum pen biru...pening kalau fikirkan masalah tentang politik ni...;)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...