Ahad, 23 Jun 2013

KISAH PAK AJI DAN PRAMUGARI

Assalamualaikum..

Sekadar cerita yang tak pernah berlaku dimana-mana pun..tapi penuh "moral of story" yang ingin aku kongsikan..


Seorang Pak Aji yang menaiki kapal terbang untuk 1 penerbangan yang jauh. Bila tiba waktu sembahyang, Pak Aji ni terus ke tandas diatas pesawat lalu mengambil wuduk, ketika itu Pak Aji sedang membasuh kaki didalam singki. Perbuatan itu telah dilihat oleh seorang pramugari yang bertugas..

Pramugari  : Pak Cik..kenapa basuh kaki macam tu..?

Pak Aji        : Pak Cik sedang berwuduk

Pramugari  :Pak Cik tak boleh basuh kaki dalam sinki tu. Ini boleh mengotorkan sinki.

Pak Aji      :Ye ke? Pak cik nak tanya kamu, dalam 1 hari berapa kali kamu cuci muka?

Pramugari   : 2 kali..kenapa?

Pak Aji      : Kaki Pak Cik ni, Pak Cik basuh 5 kali sehari..sedangkan muka kamu hanya 2 kali sehari..ini bermakna kaki Pak Cik lebih bersih dari muka kamu..


***************************

So..Fikir-fikirkanlah..sekian,... Adeus!!!

2 ulasan:

  1. Oooo.....dh terkena....rietta pown dgr citer arwah nenek...klu kt mekah, nk bwuduk rmaimorg, dorg amek kt sinki jerr...

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...