Jumaat, 26 April 2013

KILAUAN EMAS 3

Assalamualakum..

Maaf sangat-sangat sebab untuk bulan aje aku memang tak sempat nak BW. Apapun aku ucapkan jutaan terima kasih pada korang yang sudi jengah aku kat sini. Aku sangat sibuk sebab bulan depan aku ada program penting dalam hidup aku..misi menunaikan hajat..doakan moga-moga hajatku kesampaian.

Berbalik pada cerita asal. Ada tak korang tengok 1 rancangan di Astro iaitu Kilauan Emas. Ini sudah masuk musim ke-3. Pada yang tak tau atau tak pernah tengok, rancangan ni merupakan pertandingan nyanyian untuk mereka-mereka yang berusia 40 tahun ke atas


Apa yang buat aku kagum..semua peserta memang boleh menyanyi. Masing-masing berbakat dan ada antara mereka yang suaranya memang mantap. Sedap didengar dan adakalanya boleh mengalahkan artis-artis yang telah sedia ada ni.

Cuma 1 aku kurang berkenan..tak k8sah peserta tu kalau dia seorang lelaki..biarpun berumur 50tahun..agak memalukan bagi peserta perempuan yang sudah nenek..menyanyi terkinja-kinja tak padan dengan umur..menyanyi aje udahle makcik..tak payahla menari. Awak tu dah tua. Rumah kata pergi..kubur kata mari.

Aku faham..diorang ni semua tak berpeluang nak masuk pertandingan di zaman diorang muda dulu..maklumlah zaman tu mana ada pertandingan nyanyian macam sekarang..bersepah-sepah hinggakan muncul penyanyi yang suara ala-ala aje..harap rupa aje lebih.


Apapun dalam ramai-ramai peserta..aku paling suka pakcik Deris..dia dari Sungai Petani. Suara dia memang sedap. Ada lenggok dan menyanyi lagu yang sesuai dengan umur dia.. Harap-harap ada lah rezeki dia nanti..

5 ulasan:

  1. Ha tgk2...ada sorang makcik @ nenek tu mmg tiap2 thn dia msk walhal suara x sedap pun..ksian tgk..sedih..uhuhuhu

    BalasPadam
  2. season yg lps kite tgk2 gitu je..yg baru nie tgk tang iklan je..;D

    BalasPadam
  3. patut la dengar bisik2 kt staf off rupanya benda ni..ingat pasal emas murah...hihi

    BalasPadam
  4. suke tgk kak ros kite tue...vogue kau..huhu

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...