Sabtu, 27 Oktober 2012

TIPS COVER MALU

Assalamualaikum.. Aku nak kongsikan tips ni yang aku dapat dari kawan aku. yang di postkan di fbnya



  1. Kalau tersepak batu : Jangan terus bangun , sebaliknyer anda baring dan terusa berguling-guling hingga jauh dari pandangan ramai..lepas tu baru bangun bila takde orang nampak
  2. Kalau terjatuh basikal : Cepat-cepat naik basikal anda semula dan jatuhlah lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat anda saje-saje buat lawak.
  3. Kalau terjatuh tangga : teruslah bersilat seolah-olah anda dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.
  4. Kalau terjatuh dalam longkang : pungutlah sampah yangada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka anda seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan
  5. Kalau jatuh ketika nak naik bas : jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang dibelakang anda..
  6. Kalau terjatuh di depan bus stop : terus buat-buat pengsan sehingga ada orang membantu anada. Kalau takde.baring terus sampai malam dan takde orang lagi kat bus stop tu..haa.. ni lah masa sesuai untuk bangun semula.
  7. Kalau jatuh tergelincir kat lantai licin : tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah anda) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah anda sorang je yang dapat malu..ye tak..hahaha
Bila difikirkan balik..ye tak ye jugak kan..orang kita ni selalunya banyak yang ketawa dari menolong kalau ada orang lain yang jatuh..kan???

Itu je untuk hari ni.. Adeuss!!!



2 ulasan:

  1. Pernah terjatuh dalam longkang, tapi, takleh nak berlakon... sgt sangat smpai org yg dtg tolong... mmg kenangan pahit plus masam. hehe~!

    BalasPadam
  2. assalamualaikum pen biru ...betul la kekadang kita alpa tentang itu semua hanya memandang saja kan...:)

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...