Khamis, 25 Oktober 2012

MINAH REMPIT PENCEN

Assalamualaikum..

Semalam tak sempat menulis apalagi BW. Sebelum menyambut kedatangan Aidil Adha esok, sengaja aku nak kongsikan sedikit impian aku yang tergendala..dan insya Allah tahun depan aku akan cuba laksanakan ia kembali..aku tak mahu mensia-sia kan cita-cita aku kerana orang lain lagi..cukup-cukuplah pengorbanan aku tabur pada manusia yang tidak menghargai..sekarang tiba masanya aku nak berkorban untuk diri sendiri.

Masa remaja dulu..dalam Form 4..aku ni minat sangat dengan motor. Pada zaman tu (tahun 1996)..orang bermotor tidak digelar mat atau minah rempit. Perkataan rempit tu hanya mula digunakan dalam 5-6 tahun kebelakangan ini sahaja.

Dulu orang panggil mat atau minah motor. Maka amat kembanglah jugak bila mendapat gelaran itu. Dulu bermotor memang ada klass tersendiri sebab menunggang dengan baik dan tidak melulu..ikut undang-undang. Aku dapat lesen motor masa lepas SPM. Aku amat gilakan motor..tambah-tambah superbike.

Hatta dikala itu manalah mampu nak bersuperbike..maka berkapcaila juga aku...Sedar tak sedar mulai tahun 2003 aku mula berkereta ke pejabat..terlupalah pula pasal motor..dan percaya atau tidak, hingga ke hari ini aku tidak lagi memang handle motor,.

Akibat dari kejadian yang berlaku baru-baru ini, yang buat aku tension..maka aku ingin memulakan sesuatu yang baru yang pernah tertangguh dulu..yaa....aku akan kembali menunaikan hajat aku suatu masa dulu. Dan anak Pak Ngah aku merangkap sepupu aku dengan rela hati nak tolong aku sebab dia pun ada team sendiri..

Tengok punya tengok..hanya 3 model yang aku agak berkenan..

Yamaha YZF-R1


Yamaha XJ6


Yamaha R1

Motor ni memang buat aku gila sebentar..ok korang..biarkan aku terus berangan....jangan kaco!..


*ayak..baru ku sedar lesen aku B2 aje..makanya kena ambik B Full dulu..ceh!

3 ulasan:

  1. perghhh! gempaq! klau akak biru bawak, mmng macho hbis ler... ;p

    *saya jgnkan kata B full, B2 pon tarrraakkk.. =.="

    BalasPadam
  2. semua superbike la idaman moto PenBiru..tetibe mcm nak salute..hehehe

    BalasPadam
  3. fuyoooooo.......best nya klu sy dpt bwk...hehehe

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...