Selasa, 16 Oktober 2012

CARA MENJAHIT MANIK - PEARL

Assalamualaikum.

Next topic..pasal pearl. Untuk pengetahuan, pearl atau mutiara yang digunakan bukanlah yang ori dari laut..boleh pengsan kalau nak guna yang ori tu. Melainkan ada anak raja yang nak..

Pearl yang aku gunakan gred A punya. Disini aku bagi tips untuk kelaskan samada pearl tu berkualiti atau tak walaupun bukan ori

  1. Ia lebih berkilat dan warnanya cantik
  2. Ia lebih berat
  3. Kulitnya susah nak tanggal melainkan korang henyak kat lantai atau kikis. Kalau pearl murah, kulit dia mudah tanggal
  4. Lubang pada pearl tu kecil aje. Kalaui yang koman punya ..lubang dia besar boleh masuk mata pen.
Pearl hanya ada 1 jenis je..iaitu bulat..belum pernah aku jumpa pearl bentuk segiempat. Cumanya pearl ada pelbagai saiz dan warna.

Ini yang ada dalam stok aku


Korang bayangkanlah berapa banyak pek aku guna untuk buat crumble kalau 1 pek isi dia macam kat gambar tu aje.. so..tolonglah bakal pelanggan sekalian. Janganla nak crumble glamer tapi nak bajet ciput. Kalau nak boleh..buatlah sendiri baru tau.

Itu aje untuk hari ni..
Adeuss!!!

4 ulasan:

  1. Sebelum ni, tau sambung2 benda ni jadi rantai dan gelang utk budak2 je... Memang dah try sikit2 skrg. Tak menjadi pun takpe... Seronok tgok hasil tgn sendiri. :) Inspirasi bermula kat sini... hehe

    BalasPadam
  2. Betul tu sis.. harga peralatan menjahit manik mmg sangat mahal! jarum n benang kena beli yang khas utk manik je kan.. Sy dah byk kali terkono, hehe.. manik takleh lalu kepala jarum la, dah beli yg blh masuk, sekali benang yg biase tu takleh masuk pulak. Aduss, tensi2..

    BalasPadam
  3. kena cari peralatan yg sesuai le kalau nak try buat pun ni...niat ada cuma tataw nak mula(alasan je tu,mls sebenarnya)...huhuu

    BalasPadam
  4. takut nak pakai2 baju macam2 pearl nie...tertanggal maunya nangis

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...