Isnin, 15 Oktober 2012

AYAM TERGOLEK

Assalamualaikum.

Aku jarang cerita pasal resepi..sebab aku tak pandai masak. Tapi hari ni aku nak syer resepi ayam golek paling senang. Jom kita buat ayam golek

Resepi ni mudah aje..tiada sukatan..main campak baling aje. Bahan-bahannya ..
seekor ayam,
serbuk kari sesuka hati,
serbuk kunyit sikit aje,
garam sesedap rasa,
daun sup yang dicincang ikut suka..

Korang lumurkan aje kat ayam tu..perap semalaman.Baki-bakinya korang shumbatlah dlm body ayam tu. Kalau korang nak tambah pak aji ke..pati ayam ke..cukup rasa ke..terpulang. Korang yang nak makan...bukan aku..kihkihkih..

Esoknya korang panggang jer..tak kira la dalam oven...microwave atau atas bara api. Yang penting panggang sampai masak...Siap!

ini yang aku buat..

Nah kau..ini namanya Ayam Golek Tergolek..selesai dibedal dalam masa 15minit.. aku masak di opis..selesai dibedal oleh budak-budak ofis ni.


Sekian entri untuk hari ni.. Adeus!!!

5 ulasan:

  1. Falsya ayam nie kan kalau nak makan kene tgk mood..hahahahaa..tp bahagian ayam mmg falsya paling fussy..xsuke bahagian dada..

    Tetibe mcm nmpk sedap je bile tgk gambo....

    BalasPadam
  2. selalu beli ayam golek yg dah siap tu...hehee

    BalasPadam
  3. perghhh, sedapnya...montok ayam tu posing ....hihihihi

    BalasPadam
  4. rasa nk tergolek jg tgk ayam tergolek ni he he sedapnye..makan panas2 tu tarik isinya sedapppp lazat menjilat jari he he
    akk suka yg simple taruk garam kunyit dan panggang
    dpt pulak ngan pulut kuning fuhhh rasa bagaikan tak nampak org lain...hiiihi

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...