Isnin, 15 Ogos 2011

RUMAH AKU KENA PECAH!!!

Assalamualaikum..

Aku mulakan cerita harini dengan kisah rumah aku yang kena pecah petang semalam. Masa aku keluar pi bazar ramadhan dengan en.suami, aku tengok ok lagi. Tapi aku dah balik, tengok-tengok dah kena pecah dengan orang!


Inilah keadaan rumah aku yang dah kena pecah..bukan pencuri yang masuk tapi di pecahkan sebab tengah renovate ..hehehe..

Apa lagi, debu sampai buku lali. Akhirnya semalam aku berbuka puasa dan bersahur dalam bilik tidur..masak nasi pun dalam bilik tidur sebab aku alergi bau simen, bersin tak berhenti pastu aku sakit kepala..


Ni rupe tembok depan yang dah naik

Hasil dari aktiviti pemecahan tersebut, maka aku terpaksa menyelimutkan TV dan Hifi kesayangan aku dan..

begitu juga dengan sofa kegemaran aku nih..

Maka bermulalah episod hidup dalam debu untuk beberapa ketika. Kesusahan hari ini adalah keselesaan hari esok..cewah!..Harap-harap cepat la siap sebelum raya sebab aku terpaksa membibik kan diri untuk sekurang-kurangnya 2 hari bagi memastikan rumah kembali bersih dan kemas dan yang paling penting aku nak balik kampung dengan hati yang senang dan kembali dengan hati yang riang. Apapun, tunggu ajelah entry gambar rumah yang dah siap nanti.

Tajuk entry ni jer bikin gempak..jangan marah haaa...Adeus!!

13 ulasan:

  1. tajuk mmg bikin wa panas..hahaha

    renovate bhg depan rumah ke..wah misti cantik rumah beraya nnt..jgn lupa tunjuk bila dh siap tau..

    BalasPadam
  2. salam ...yer la pen biru ni buat gempak jer...

    ingatkn betul kena pecah dek pencuri ke....:)

    BalasPadam
  3. Cik Betty:ehehehhe.. nasib baik tak tulis "rumah aku kena roboh" (mcm dok stingarden la pulok)..ok dh siap nanti sy tunjuk

    mama maszull:ngehngehngeh..bukan apa tau, sebab terhidu bau habuk dan simen yg berlebihan , tu yg otak jd tiung2 tu..ekekekek

    BalasPadam
  4. ingatkan betul2 la kena pecah masuk ngan pencuri..dah terkejut jer baca..rupa2nya tengah renovate ye..rumah baru la raya nanti..hehhehe

    BalasPadam
  5. adylia:yea yea..tp sebelum yea yea, kena adudu dlu sbb nk kena membasuh umah dulu..sakit oooo

    kayrull-syah:hehehe..umah baru renovate je..umh tu dah 1 tahun duduk.

    BalasPadam
  6. haha igtkan betul kena pecah.apa pun eccited jugak nak tgok rumah raya..:)

    BalasPadam
  7. puan kutu..yela, kena pecah jugak la tu kan? ngehngehngeh

    BalasPadam
  8. Salam kenal...hahahaha...mati2 ingat kena pecah, memang kena pecah betol, lompong...itu lah kerja saya setiap hari, walaupun org lain yg buat, tapi diorg ikut kata saya utk memecah rumah!!!

    BalasPadam
  9. wahh.. beraya kat rumah barulah nanti.. ye ana.. mesti bersemangat ni..

    BalasPadam
  10. Fadzli Amir;heheheh..ye la kan, apa lg yg org panggil, mesti la org panggil pecah rumah ..kann?heheh

    Mak long:semangat memang semangat tp risau takut tak sempat siap je..raya ke mana, apa ke mana

    BalasPadam
  11. peergghh...bikin cuak jer..heheh..ingat kene pecah pencurik..;D.. yer ar..sekarang musim2 raye ni meamng banyak pencurik tunggu peluang nak pecah umah jer..[mintak dijauhkan]

    BalasPadam
  12. Aty-fared..hhehehe..double meaning kan?

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...