Isnin, 8 Ogos 2011

GULAI MANIK, RENDANG LABUCI

Assalamualaikum...

Semua orang sibuk cerita dan tunjuk gambo masakan untuk berbuka. Macam-macam la yang ada, sampai tak menang tekak nak telan. Rasanya aku antara orang-orang yang takde entry cerita bab menu ni. Mana la nak sempat memasak yang menu-menu taraf hotel tu..menu aku tahap dapor mak aku jek. Simple dan yang paling mudah disebut ialah, cepat masak sedap dimakan. Tak sedap pun tak pe, janji perut terisi dan berisi..

Oleh itu menu aku lain dari korang semua. Dan aku rasa korang pun tak mampu nak buat, termasuklah Chef Wan. Memperkenalkan.. "Gulai Manik dan Rendang Labuci"..kau ado???


Tadi aku pegi kedai manik, memborong manik dan labuci dengan harga yang tak borong langsung. Tup-tap tup-tap, dekat-dekat RM200 jugak. Saja aku beli banyak-banyak buat stok memandangkan payah nor aku nak keluar town, maklumla opis aku ni jauh dari dunia luar. Mesin ATM pun ada 3 bijik je. Mini pos pun tarak. Daif betol.
Ini la manik , labuci dan pearl yang aku beli. Manik jenis Miyuki sebab ramai pelanggan nak yang harga sederhana. Atas permintaan jer baru aku guna manik Apple sebab jenama tu mahal tapi berbaloi sebab sangat chantek..

Okla. Cukup la aku merapik kali ni. Dah 2 malam aku aku tido pukul 2..demi manik-manik tersayang, sampai sahur pun aku makan sambil mata terpejam..Tunggu je aku upload gambo jahitan yang terkini. Adeus!!!

17 ulasan:

  1. waaahhh...kalau ley makan pon sedap nih... hahaha..[ayat orang yang semua nampak sedap asal namenyer gulai dan rendang]..;p

    BalasPadam
  2. berpinar mata tengok manik2 tue...hehehhe..jangan termakan manik waktu sahur sudah la ye kak...

    BalasPadam
  3. aty-fared: hahaha..nama je sedap rasa tak tau lagi..hekhekhek..

    kayrull-shah: aa ah..maklumla manik dah jadi gulai..bedal aje le..hekhekhek

    BalasPadam
  4. salam...mak hai banyaknya manik...mmg betul2 ni...semoga sentiasa bjaya dlm bidang ini...:)

    BalasPadam
  5. mama maszull: masa mengutip manik tu kat kedai, tak perasan pun dah banyak..time nak bayar baru prasan..hehehhe..tak pe pelaburan. tu pun rasanya mcm tak cukup je..baju ada yg baru smapi..alhamdulillah..rezki Allah :)

    BalasPadam
  6. MakNgah beli manik nama dia Milucky, dr kedai jahit dkt umah, Ana borong kat kedai mana?

    BalasPadam
  7. Mak ngah, tak borong pun sebab harga dia standar je..dapat diskaun pun. Ana beli kat Kedai Rainbow..kat Alor Setar, itu je kedai yang ada jual manik byk pilihan..yan lain semua old fashion dah

    BalasPadam
  8. wah!!...amek tempahan jahit manik ker???

    BalasPadam
  9. Adylia Qarissa : ye saye..nak ke? tapi untuk raya buat masa skarang dah stop dulu..takut tak sempat..lepas dari tu , ok le..heheheh, jgn segan2 sms saye kalau berminat. ok.. :)

    BalasPadam
  10. waa.. akak pandai eh jahit manik2 ni? rajinnya! >.< saya pun lama2 rasa bosan dan malas. nak2 kalau benang dah bersimpul2.. hadoiii.. hahahaha


    akak charge satu baju manik berapa RM??

    BalasPadam
  11. Nour eyza: huh..kalo akak kira ikut sebijik manik, kompom dh jadi jutawan dah skarang..hehehe..akak ikut harga manik + upah + persen susah ke senang (5% - 20%)..nak try ker?

    BalasPadam
  12. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  15. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  16. Akak kat mana ye kedai rainbow tu..??

    BalasPadam
  17. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

KOMEN YANG MURNI2 AJE ...

Jom Tengok Cerite Lain Pulok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...